Jul i vårt hus

Vi gör vårt bästa för att få till julkänslor här också, när vi är långt ifrån vanliga traditioner och förberedelser. Men i söndags gjorde jag risgrynsgröt och i måndags firade jag och Mehdi lite med en julfilm (Jingle all the way), pizza och mer presentöppnande. Vi hade sparat min familjs klappar tills vi båda var klara med finals (eller ja, Mehdi fuskade och öppnade en av sina eftersom han misstänkte att den innehöll choklad...). De är för gulliga!!! Fick en jättefin klänning, en pyjamas och Pippi Låmgstrump på franska!
I tisdags hade vi julmiddag och julklappsspel med Reslife vilket var både trevligt och gott. Efteråt samlades tjejlaget hos Katie och tittade på The Elf och dekorerade pepparkakor. I onsdags var jag och klippte mig så nu är jag julfin. Dessutom blev våra betyg publicerade, och efter massor med stress blev det tillsist alla A. Dock var jag och Alex tvungna att göra en video för vår marketingklass eftersom vi missat en presentation när vi var och tävlade. Detta meddelade Professor Brock oss måndag natt, och sa att våra A ryker om vi inte fixar nåt till tisdag eftermiddag... Stressen tar aldrig slut haha! Men vi fick till en bra video och betyget blev räddat!
Igår bjöd Dr. Cuffe alla hans tutors på middag tillsammans med två andra professorer och det var hur gott och trevligt som helst. Det känns så speciellt att sitta med doktorer och professorer och ha vardagliga konversationer där man känner att de faktiskt är intresserade och att de pratar med oss som att vi är på samma nivå. Jag antar att vi börjar räknas som vuxna på riktigt nu...
Så jag har haft en rätt bra vecka! Jag saknar alla där hemma, och ser fram emot att få komma hem till nästa jul och fira på svenskt vis, med familj och släkt. Men Kanada ska bli spännande det med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...