Klar med Finals!

Då har jag officiellt bara en termin kvar innan jag är klar. Hade min sista exam igår och den gick kanonbra. Det var en "take-home" i marketing och det innebar att vi alla hade tre uppgifter var att slutföra innan provdatumet för att sedan kunna presentera alltihop inflr klassen. Det hela bestod av två uppsatser och en "visual". Första uppsatsen skulle besvara frågan "What If?". Det här är marknadsföring, inte filosofi... Jag utökade frågan till "What If Unicorns Existed?" och relaterade det till kursinnehållet på ett filosofiskt och kreativt sätt.
Andra uppsatsen var en analys av ett företag med ett välgörenhetssyfte så jag skrev om Grameen Bank, en bank som ger ut mikrolån till de fattigaste av de fattiga.
Sedan var det ju det där med en kreativ visual... Jag är inte så överdrivet artistisk, men tillslut lyckades jag konstruera en ande i en flaska som innehöll det som inspirerat mig mest den här terminen i form av en låda. Jag satte en bild på varje person i klassen på utsidan av lådan (eftersom vi nu lärt oss att tänka "outside the box"). Det blev faktiskt väldigt lyckat och jag fick högsta betyg. Ni kan se mitt mästerverk nedan!
I fredags hade jag prov i både franska och Business Law och båda var betydligt svårare än väntat. Däremot kändes onsdagens Finance and Business Strategy bättre än väntat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...