Couscous

Idag lärde jag mig laga marockansk coucous! Mehdi har fått det att låta som mission impossible, något som bara Marockanska superkvinnor kan laga, men jag och Jolene fick till det rätt bra! Hon har lärt sig av Hamzas mamma, och nu har hon lärt mig. Det tog ett par timmar och en väldans massa steg men resultatet blev kanon! Förutom couscous innehöll det kyckling och en massa grönsaker och allt åts från ett stort uppläggningsfat. Det är så kul att lära sig sånt, och det känns som jag lär mig mer och mer för varje dag om den marockanska kulturen.
Annars har det varit en lugn dag, så här dan före dopparedan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...