Tack Ingvar Kamprad

Sitter i skrivande stund och knaprar på knäckebröd med krusbärsmarmelad och dricker påskmust (som jag för övrigt inte alls tycker om). Nyss hemkommen från Ikea mår jag som en kung. Dagens utflykt med Mehdi, Lenni och Luisa gick till det svenskaste stället jag kunde komma på, för att äta lunch. Det smakade precis som det skulle med köttbullar, sås, mos och lingonsylt. Till dricka blev det fläderdryck. Jag tror nog aldrig jag varit så ivrig!! Jag gick omkring och log konstant i två timmar, så till och med serveringspersonalen skrattade åt mig.
Efter lunchen tog vi en tur genom varuhuset och allt ser ut precis som i Sverige. Så himla svenskt! De hade till och med Billy-bokhyllor fyllda med svenska böcker! Självklart avslutades rundturen med korv med bröd och mjukglass :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...