Inte lätt alla gånger

Okej så jag har två problem. Det första är att min igenkänningsförmåga är bedrövlig. Bortom all hjälp. Gång på gång dyker det upp människor som tilltalar mig vid namn och börjar prata med mig, och jag har ingen som helst aning om vem de är. I de flesta fall är det bara att le och spela med, men ibland blir det rätt obekvämt.
Problem nummer två är att mitt hår har blivit lockigt. Då menar jag inte vackert, guldlock-lockigt. Nej, det är bara det undre håret som fått sådana kvalitéer, det övre är nåt risigt mellanting. Problemet här är att lockarna inte är organiserade nog för att se bra ut som lockar, och om jag borstar det blir det bara ett ris. Lösning? Bulle på huvudet.
Sedan tänker jag efter lite grann och inser att om detta är mina största problem för tillfället, så har jag det nog rätt bra.

2 kommentarer:

  1. Du måste klippa igenom det ordentligt. Rekommenderar även inpackning.
    Louise

    SvaraRadera

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...