Ständiga debatter

Det är så kul när vi drar igång livliga debatter om allt möjligt här. Senaste nytt är huruvida ägg ska förvaras i kyl eller rumstemperatur. Uppdelade hälfen/hälften tog jag tag i att utreda saken. Uppvuxen med höns, som man är, kände jag mig lite som expert på området. Hur som helst, det visade sig att här i Usa bör man ha dem i kylen eftersom hönsen här inte får salmonellavaccin, medan Europeiska höns har den förmånen. Alltså, på andra sidan Atlanten behöver man inte kyla sina ägg! Anledningen till denna diskussions uppkomst var att jag och Mehdi nyss kommit tillbaka från Walmart, efter att handlat mat för nästa vecka. Däribland fem dussin ägg.
Nu, efter sista träningen och sista lektionen, har vi äntligen lov. Det firades med middag på Tokyo! Förutom det har jag köpt nya hörlurar, då mina gamla gått sönder. Beställde dem igår, fick dem idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...