Höst

Idag är en sådan där typisk höstdag. Allt är grått och mörk, och allt känns så mycket tyngre. Jag vaknade precis upp från en nap, och vinden tjuter utanför fönstret. Det känns väldigt motigt att ta sig ur sängen för att gå och äta lunch... Jag sover fortfarande bedrövligt, och känner mig konstant trött, vilket är anledningen till mina naps.
Jag antar att vi alla behöver perioder som den här. Vi behöver det mörka, trista. Hur kan vi annars uppskatta alla höstens färger när himlen väl är blå? Jag tror inte solsken varje dag ger lycka, bara högre krav. Så till alla er andra som känner som jag idag, tänk på att koppen med varm dryck förmodligen smakar bättre idag. Tänk på att kudden förmodligen är skönare just ikväll. Tänk på att solen kommer bli mer uppskattad när den väl dyker upp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...