KÖÖÖRKOOORT TJALALALALA

Nailed it! Den här sommaren har varit brutalt intensiv när det kommit till körning. Jag har haft fyra olika lärare och kört i fyra olika bilar. Hets, hets, hets. I fredags hade jag en tjej som sågade mig totalt, jag var förstörd! Det märktes att de alla var osäkra på mig, men de gjorde sitt bästa för att jag skulle fixa det med den tidspress jag haft. Igår hade jag teorin. Jag var egentligen inte så orolig,  för även om jag kanske inte vet hur man kör, så vet jag i alla fall hur man pluggar! 59 av 65 och 52 krävdes för godkänt,  så det gick ju galant.
Sedan var det ju uppkörningen kvar idag, dagen D. Satan i gatan vad jag var nervös! Hade haft en körlektion precis innan och min lärare hade gjort sitt bästa för att peppa mig. Sedan dök inspektören upp, en medelålders snubbe som verkade gammal i gamet, precis vad jag hoppats på!
Fick börja med säkerhetskontroll: kolla helljus, parkeringsljus och blinkers. Börjar med att tala om att halvljuset funkar utmärkt... Men, men off we go! Det blev mest landsväg, och jag fick vända genom att backa runt hörn, parkera och lite sånt. Kändes okej fram tills jag höll på att köra på en cyklist... Trodde jag var körd men tydligen var helhetsintrycket bra för godkänd blev jag! Har fortfarande inte slutat le :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...