Trouble with housing it was...

Alla varnade oss för hur stressfullt det skulle bli att ordna med housing för nästa år. Vi är fler elever än någonsin och det gör det svårare att komma in i de bättre boendena. Alla elever får en ranking baserad på betyg, antal terminer och antal timmar avklarade. Sen hittar man några kompisar av samma kön signar upp genomsnittsrankingen. Vårt största problem? Vi är ojämnt antal tjejer...
Satan vilket kaos det var! Folk har sagt till oss att vara själviska, det handlar ändå om vem man ska bo med i ett år. Men det är så svårt att få ihop det! Våra blivande seniorer och juniorer vill in i Jefferson,  det bästa området. Jag och Vika vill in i Beam, det roligaste området. Så dit ska vi, och dela lägenhet med några soccer-, tennis- och lacrossetjejer. Jag är supernöjd med hur det blev, men tyvärr blev inte alla lika nöjda... What a struggle.
Efter ett alldeles för långt möte gick jag och Alex till killarna och kollade på star wars, episode 3. Har sett 4-6 förut men denna var ny för mig! Blev en trevlig avslutning på kvällen i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...