Massor med pers!

Sista tävlingsdagen är nu klar! Det enda jag simmade var 500, men det var fullt tillräckligt haha. Sänkte min mile-öppning med en sekund imorse. Efteråt kände jag att jag hade mer att ge; loppet var lite för bekvämt och jag hade energi kvar när jag var klar.
Efter en alldeles för kort lunchpaus var det dags för finalpass vilket innebar chans nummer två för mig på 500. Låg etta i B-finalen vilket är perfekta positionen för mig. Denna gång hade jag ingen energi kvar över huvud taget när jag var klar och det gav resultat! Sänkte mitt pers ytterligare tre sekunder!
Jag är otroligt nöjd med min helg. Det var en underbar känsla att få ta på sig tävlingsdräkten igen och jag bara flög fram i bassängen. 35 sekunders pers på 1650, 4 på 200 och 6 på 500. Kan inte annat än att vara nöjd! Sammanlagt vann vi tjejer och killarna blev tvåa. Kirk var jättenöjd med oss. Har aldrig sett honom heja och peppa så mycket förr! Han höll några rörande tal för Eduarda som är klar med college till jul och därmed slutar i simlaget också.
Tävlingen avslutades med vårt "team cheer" och sedan blev det en 5 timmar lång bussresa hem till Wingate!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...