Iskallt haha!

Som ni vet är jag ju med på idrottslektionerna i skolan "utom tävlan" så att säga. Jag går för att det är kul. Nu är det så att när jag var på läger var de andra och badade isvak. De som skolkade från det, eller var sjuka, fick bada idag istället. Jag valde då helt frivilligt att följa med. Och bada i minusgradigt vatten. Av de 14 som restgruppen egentligen bestod av (eller ja, elitgruppen som de själva valde att bli kallade - de bästa sparar man till sist) dök sex upp. Så det var jag och sex killar, mestadels byggare. På med trippla lager kläder, skor och ryggsäck och så ner i vaken. Där i fick man svara på lite olika frågor som visade att man fortfarande var någorlunda klar i huvudet. Sedan kom nästa problem. Ta sig upp, med hjälp av isdubbar. Med endast en fungerande arm. Tur man är stark haha! Väl uppe var det raka vägen till dusch och bastu. Gemensam bastu, myyyys... hahah. Det här var i alla fall en överrolig lektion! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...