Slå den brännan om ni kan!

Vilken dag alltså... Var på ortopeden för avgipsning klockan nio i morse, därefter vidare till röntgen. Min bränna är otrolig hahahaha! Röntgen visade inte något tydligt, men när läkaren klämde på handen gör det fortfarande ont, så han sa att jag borde gipsas om. Hade det inte varit för att det gjorde ont så skulle han släppt mig. Då sa jag att jag ville ha en magnetröntgen först. Jag vill inte riskera att gå gipsad i flera veckor om det verkligen inte behövs, samtidigt som jag inte vill riskera att det inte läker så jag måste operera. Lika med tillbaka på ruta ett. I alla fall, han ringde röntgen och sa att jag skulle få en tid de närmsta dagarna. Tills dess skulle jag få en skena. Så nu har jag en alldeles specialgjord skena! Den skaver och är bedrövligt ful, men ändå!
Dock fick jag magnetröntgen redan idag, så jag hann bara hem och vända innan jag fick cykla tillbaka (på Ebbas cykel som är likadan som min var!). Sedan blev det rörigt, för ingen visste vart jag skulle och läkaren jag pratat med innan var inte kvar, så jag fick helt enkelt åka hem med min skena igen. Nu är det bara att vänta på att han ringer och talar om hur det blir... Det är lite kul för jag känner folket på ortopeden nu, till och med hon i receptionen hejar haha.
Kvällen idag var bäst! Helena saknade oss så mycket att vi fick bestämma mat. Så till middag blev det Helenas kålpudding och semlor till efterrätt (vi var ju iväg över semeldagen). Kungligt! Dessutom blev det massor med matlådor till mig :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...