It's up to me


Jag hatar när man får välja. Välj om du vill ha gips eller inte. Hör man det bara så, är valet lätt. Men sen har man ju en massa olika konsekvenser att ta hänsyn till. Är det något jag har lärt mig om mig själv så är det att jag tänker, men aldrig hela vägen. Jag är lite mer impulsiv, och än så länge har det mesta löst sig efter hand. YOLO. Men i vissa lägen känner jag att här måste jag anstränga mig lite för att mitt val ska få den bästa utgången.
1) Jag gipsar inte om handen. Jag kan i så fall börja träna på en gång MEN risken (den är dock inte stor) är att frakturen går upp och jag får börja om på noll. Kanske till och med med en operation. Å andra sidan är det troligare att det går bra och jag tjänar en månad träningsmässigt.
2) Jag gipsar om. Jag kommer då vara gipsad i fyra veckor till och ytterligare en månad går utan vanlig träning. Detta är dock säkert och risken för senare problem försvinner.
Eftersom jag inte vill riskera en problemhöst till blir det mer gips nu... För tillfället har jag min specialgjorda skena men ska få gips imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...