Jag har lite svårt för det där med att räkna...

Att simma 4000 meter i sträck är inte jobbigt egentligen, om man kan ligga och tänka på något annat (till exempel försöka förstå vad kemin går ut på). Problemet är helt enkelt att räkna. 160, 160, 160, vändning, 159, 159, 159, vändning, 158, 158... Räknar man så här samtidigt som man försöker sjunga siffrorna till den melodi man för tillfället har på hjärnan, i det här fallet "Popular", blir det lite tjatigt. Efter ett tag. Det är också ganska jobbigt när man har typ 97 längder kvar, man har simmat i en evighet och man har inte ens kommit halvvägs. Men jag hade i alla fall den absolut bästa slutspurten, jag maxade de sista tio metrarna i mål.
Efter det simmade vi några 50or i fart fyra, som gick riktigt bra. För att passet skulle bli 7000 var vi tvugna att simma 950 m till på slutet. 38, 38, 38...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...