1 jan 2011

Jag förstår visst de som inte gillar flygplansmat. Middagen smakade blä, och mättade inte ett dugg.
Det blev ett litet mysigt nyårsfirande i natt med nedräkning och skålande. Alla andra passagerare blev dock lite förvirrade när vi firade en timme före alla britterna. Förutom det var flygresan ganska trist. Jag fick inte sitta på den tomma platsen, för där satt en tjurig kärring bredvid som vägrade låta mig sitta där. Så jag satte mig på min plats och kollade på Shrek istället. Sova var nästa omöjligt.
Vi landade i ett regnigt Sydafrika vid nio. Trots regnet var det jättevarmt. Idag hade vi en privatchaufför som skulle lära oss att hitta. Hotellet är riktigt mysigt! Jag, Alice, Anna och Jenny delar rum. Precis utanför finns en liten pool. Vi åkte till ett köpcenter för att äta lunch och handla mat till nästkommande dagar, och när vi kom tillbaka tittade solen fram!
På eftermiddagen åkte vi till Annas familjs hus för att fira Fridas födelsedag (grattis Frida!). Därifrån gick vi ungefär fyra kilometer för att komma till bästa surfstranden. Nu skulle jag minsann lära mig att surfa! På med våtdräkt och bräda och ut i vågorna. Det var så häftigt! Jättestora vågor som man åkte jättelångt på. Jag lyckades faktiskt ställa mig på knäna :D Våtdräkten gav mig tyvärr en tillfällig bonnabränna deluxe…
Efter det åkte vi tillbaka till Annas hus och åt hamburgare och tårta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...