Host, host

Problem med internetet här... Så detta inlägg publiceras antagligen försent. Men jag har ändå inte så mycket intressant att säga. Mitt superimmunförsvar har svikit mig och jag hostar som jag vet inte vad. Attans också! Imorse var jag och Sophie ute och gick. Vi gick bort till University of California San Diego och det var helt otroligt! Såg ut som på film! Det var ett gigantiskt område med coolaste biblioteket och ett härligt bassängområde och en massa restauranger och med en stor shop. Jag hittade ett par grymt härliga mjukisbyxor men av någon anledning köpte jag dem inte. Ska nog knalla tillbaka och köpa dem i morgon bara för att jag ine får träna.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Baddräkter :D

Är överlycklig! Har fått mina nya baddräkter nu. Warren från JOLYN var ju här för några dagar sedan och visade sina baddräkter och bikinis, men den jag ville ha hade han inte med i rätt storlek. När jag sedan satt och kollade igenom hemsidan hittade jag flera extremt snygga och när jag uttryckte min beslutsångest sa han att jag kunde få tre för halva priset. Så det blev tre supercoola baddräkter för 75 dollar (drygt 500 spänn!). Jag gillade modellerna, de är verkligen orginella. JOLYN är ett nystartat företag som håller på att bli hyfsat stort här i USA men det finns inte i Europa än. Warren ska dock till SM i sommar så alla svenskar också ska få möjlighet att köpa dessa översnygga baddräkter. Han var himla trevlig. När jag berättade att jag tänkte berätta om märket på min blogg så ville han ha namnet på bloggen för att kunna länka den på sin hemsida och tyckte det var riktigt kul. Jag skriver ju på svenska så jag vet inte poängen med det, men kul var det ;)

http://www.jolynclothing.com/shop/ 

Annars då? Jo jag mår lite bättre. Simmade ett kort pass på 3000 meter och sedan coachade jag Kenan när han körde landträning. Det var roligt, mohahaha... Hela dagen har solen stekt och jag har citronerat mitt hår för att bleka det. Nöjd med resultatet :)


Published with Blogger-droid v2.0.4

Sad face

Det blev inget simmat för min del idag. Mår bajs. I stället blev det 90 minuters promenad längs stranden. Så otroligt vackert och helt underbara hus. Men jag var bara bedrövad. När vi sen kom tillbaka till bassängen och jag såg de andra simma världens roligaste pass bröt jag samman totalt. Jag satt och nästan stortjöt för jag var så besviken över att inte kunna träna. Jag menar, jag är aldrig någonsin sjuk så varför just nu?? Jag är så ovan att inte vara frisk så jag vet liksom inte vad jag ska ta mig till. *lång rad med mindre trevliga svordomar*. Pusshej.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Sea World!

Heldagsutflykt till San Diego Sea World idag. Det blev blött. Vi började med att se en späckhuggarshow och det var något av det mäktigaste jag någonsin sett. Späckhuggarna är så stora men ändå så smidiga! De är extremt imponerande djur. De hoppade och voltade och stänkte (med väldigt mycket flit). Därefter gick vi och såg en delfinshow. Kolmorden kan slänga sig i väggen. Jättecoolt och roligt var det och huvudsyftet verkade vara att blöta ner oss. När vi sett delfinerna fick vi, tack vare våra amerikanska kompiasar i NCA, en egen back stage visning. Vi fick både klappa och mata delfiner och vi fick se fler konster. Även där fick vi oss en rejäl dusch... Detta var så häftigt! Nu har jag övergett min poliskarriär. Jag ska läsa till marinbiolog och veterinär, sedan ska jag flytta till Kalifornien och jobba på Sea World! Haha!

Efter detta åkte vi en colorado-liknande karusell. Fanns det någon yta på en som inte redan var blöt, så var den det efter det här... Helt ärligt, alla kläder gick att vrida ur. Men kul var det. Nu har även Sea World fått ta del av vårt sjungande under åkattraktionerna! Dock hade ingen av oss ombyten med. Jag kan meddela att det skaver som bara den på insidan av låren att gå i genomvåta, stora jeansshorts en hel dag. Blöta gympaskor är inte heller nån höjdare. Så efter colorado tappade man humöret liiite, eller åtminstone jag, och kände att det var dags att gå. Men icke! Vi hann med både helikoptersimulator, isbjörnar, hajar och sköldpaddor också iklädda blöta kläder. Fler bilder kommer när jag kommer hem! :)


Published with Blogger-droid v2.0.4

Vamos a la playa!

Har varit en riktigt bra dag idag. Eftersom jag fortfarande inte är frisk fick jag inte simma ett helt pass. I stället fick jag ta mig 16 varv runt löparbanan... Och det meddelade Jens med sitt evil skratt inför allihop som gladeligen skrattade med. Det tog sin lilla tid och sen fick jag simma en stund.

När jag var ute och sprang träffade jag en snubbe från Minnesota. Han tyckte det var roligt att jag var svensk och brättade en massa "Sven & Lina"-skämt för mig, tydligen så driver man en massa med svenskar där... Haha, det var lite kul att höra.

Eftermiddagen spenderades på la playa. Först hade vi ett landpass och därefter dök våra amerikanska kompisar från NCA upp (de vi åt pannkakor med). Vi badade och käkade pizza och hade allmänt skoj. Det är så kul att få snacka så mycket engelska och känna att man både förstår och gör sig förstådd utan problem! Det var svinkallt i vattnet och extremt salt men gud vilka härliga vågor. En riktig toppendag :)


Published with Blogger-droid v2.0.4

Ja man vill ha vad man vill ha och man vill ha det nu

Jag ska aldrig mer skryta om mitt immunförsvar för det får jag bara igen som en fet spark i röven. Var överhängig igår men det förklarade jag bara bort med för mycket sol och brutal träningsvärk, men sedan vaknade jag i natt och mådde verkligen bajsdåligt. I morse kändes det dock lite bättre och eftersom jag är sämst i världen på att lyssna på min kropp tränade jag. Nu har jag världens förkylning och på kvällspasset låg jag och MAXADE hundringar på typ 1,17 tills Jens tvingade mig att simma ett lugnt pass i stället... Även om jag vet att han har rätt blev jag jättetjurig.

Men nu är jag glad igen. Jag och Josse hade precis vårt fem minuter på scen och det blev asbra! Vi fick börja om en gång för jag fick en liten black out och tappade texten, men andra gången satt det som en smäck! Vi rappade och körde en Timbuktu-mix. Förhoppningsvis kommer det upp en video senare :)


Published with Blogger-droid v2.0.4

Trött ;)

Jag stod på händer idag! jag blev så paff när jag insåg att jag kunde så jag trillade ner, men jag kunde! Jag lyckades till och med gå på händer :D

Ojojoj vad träningen var tung i morse. Jag var rätt sliten men det var ett skönt fart tvåpass. Efter träningen handlades det och sedan blev det ännu mer shopping! Idag var det inge vidare väder. Halvtaskig temperatur och molnigt.

I eftermiddags hade vi ingen simning utan bara landpass med Ricardo. Fast det är verkligen inte bara... Jag är hundra gånger mer sliten efter de här passen än efter den vanliga styrkan jag brukar göra fast det känns inte lika tungt. Träningen körde vi uppe på ett helt otroligt utkiksställe. Ricardo är helt otrolig, han verkar kunna vad som helst. Idag kom han iklädd en Ironman-keps. Jag frågade aldrig om han gjort Ironman men det skulle inte förvåna mig.

När vi kom hem från träningen grillade vi gemensamt och åt Helenas hemmagjorda potatissallad. Superdupergott! Sedan såg vi Dennis och Eriks fem-minuter-på-scen. Det var... Ja det var ;)


Published with Blogger-droid v2.0.4

Pojkar i köket...

Trippla pass idag. Två sim och ett landpasd med Ricardo (triatleten). Det har varit så himla stekigt och det är hur härligt som helst. Simningen har gått bra tycker jag. Vi hade fart i eftermiddags och det var rätt mentalt krävande eftersom vi simmade X antal hundringar, Jens bestämde när det räckte. Det var svårt när man inte såg slutet på det hela liksom.

Idag tog Helena ledigt eftersom hon ville spendera lite tid med sin dotter och dotterson-"mormors lille skrutt". Men hon kan ju inte sluta oroa sig för oss... Hon litade väl hyfsat på att vi i mitt rum skulle klara oss men litade inte alls på killarna. Därför lovade vi att hjälpa dem... Kaos. Nejdå, vissa var duktiga. Oskar hjälpte till hela tiden, Filip hackade vitlök och Kenan var till störst hjälp när han var ur vägen ;) Resten hejade på! Det blev i alla fall hur goda köttfärspajer som helst. Antagligen kan vi tacka Sophie för det. Men roligt hade vi! ;)


Published with Blogger-droid v2.0.4

Vilodag? Inte en chans!

BEST. DAY. EVER.

Helt träningsfria åkte vi till Six Flags. Usa:s värsta nöjespark. Vi var så jäkla pepp! Jag, Anna, Josse, Kenan, Dennis och Jill höll ihop och jag kan lova att det blev allt annat än vilodag. För att hinna så mycket som möjligt sprang (inte joggade, utan sprang) vi som blådårar mellan berg- och dalbanorna. Innan jag kom hit var den "värsta" karusell jag åkt Balder på Liseberg och nu tog jag mig utan att tänka upp i alla de hemskaste sakerna. Vi åkte baklänges, upp och ner, stående, sittandes, liggandes, runt på alla håll och kanter. Vi såg upp i himlen och vi faceplantade i världens nedförsbackar. Det var helt otroligt! Helt ärligt det roligaste jah varit med om.

Inför sista åket var vi så pepp på att det skulle bli bra så vi underhöll hela kön i typ 50 minuter. Vi körde limbo och vi sjöng och dansade. När vi sedan rullade i väg i berg- och dalbanan sjöng vi Levels för full hals med viftande armar. När vi kom i mål sen blev vi hälsade av skrattande människor som sjöng samma låt och viftade mot oss. Det var en härlig känsla.

Nu har jag ont i både hals och ben och är hes som en kråka, men oj vad det var värt allt! Roligaste någonsin :D


Published with Blogger-droid v2.0.4

Burn baby burn!

Solsolsolsolsolsolsolsol! heeeeela dagen lång. Det är tur att jag är snygg i rött, säger jag bara. Dubbla simpass och däremellan bad i poolen. Jag har blivit värsta simhopparen. Det kommer nog filmklipp senare på mina konster (när jag kommit hem och har tillgång till dator).

I eftermiddags körde vi en maxVO2 serie och det var så himla kul! 5*150, skulle hålla under 1:50 och låg på 1:46. NÖJD! Det är skönt att ha övergått från yardbassäng till femtia. Jag gillar långbana och det är mycket lättare med dokumentationen om vi simmar i metersbassäng.

Ikväll fick vi se Sophies och Jills fem minuter på scen. Asbra! Och jag hade pimpat ananasen som de hade som hjälpmedel! :D Nu har jag och Sophie varit och kissat och nu ska vi sova. Godnatt! ;)


Published with Blogger-droid v2.0.4

Träningsfri eftermiddag!

Roligase dagen någonsin! Träning som vanligt i morse och därefter åkte vi till Balboa park. Där hyrde jag, Josse, Anna, Jill och Kenan en trampebil som tog oss genom stora delar av parken. Denna bil var något svårhanterad och "sorry" och "excuse us" blev väl använda ord. Det var länge sedan jag skratta så mycket som jag gjorde igår! Folk här är verkligen trevliga. Överallt så hejade människor och skrattade och log mot oss. De tog gladeligen foto på oss när vi bad dem och pratade och var sociala. Folk här är helt enkelt allmänt trevliga!

Efter parken åkte vi till ett gigantiskt köpcenter där vi först åt lunh och sedan shoppade loss! Hur kul som helst och fortfarande trevliga människor. Dock tog min energi slut efter ett tag och vi satte oss utanför starbucks och chillade. På vägen hem åke vi till en helt otrolig utkiksplats högt upp på ett berg. På väg upp blev vi omkörda av traktens mc-gäng: Sober Riders. Men med tanke på hur de körde så tvivlar jag på att de verkligen var sober...

Jag fotar inte så mycket med telefonen, så bilder på allt konmer när jag kommer hem :)


Published with Blogger-droid v2.0.4

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...