Party of Swedes

I söndags fick vi äntligen till en träff med alla svenskar plus respektive. Sandra och hennes familj hade ordnat så trevligt och bjudit in runt 25 pers. Det var en härlig mix av svenskar, amerikaner, och andra folkslag; alla familjer innehöll minst en svensk flera hade barn födda i alla möjliga olika länder. Det var fantastiskt att lära känna alla och höra deras historier om vad som fört dem till Illinois.
Det är rätt fascinerande om man tänker efter, hur slumpen, hårt arbete eller olika sammanträffanden påverkar människors liv och deras förflyttningar. Jag är ganska säker på att mina föräldrar inte ens i sin vildaste fantasi kunde föreställa sig att deras dotter skulle hamna i en förort till Chicago 23 år efter att hon fötts, men så kan det ju bli ibland. Det gäller att hålla i hatten, för svängarna är rätt snabba ibland.
Hur som helst, vi hade det supertrevligt och beställde hem mat från Pita BBQ (eller om det var BBQ Pita...). Jag åt en chicken shawarma vilket är det närmsta man kan komma till kebab här. Efteråt bjöd Sandra på en hembakad saffranskaka. Jag älskar saffran; det kommer väldigt högt på min lista över positiva saker med julen (och den listan är lång kan jag tala om), och kakan i fråga var helt magisk. Som tur är har jag fortfarande saffran kvar från leveransen från Sverige, så får kanske baka en I juldagarna.

Nu närmar sig julen med stormsteg. Två och en halv dag kvar på jobb, sen blir det långhelg!

Bakade frallor till jul i helgen. Mamma gör dessa varje år och jag älskar dem! Självklart tjuvsmakade vi. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...