Glad första advent

(Är lite efter med mina inlägg igen...)
Hur som helst, vi hade en supermysig första advent I söndags, även om det blev men mycket mer omständigt än planerat. För mig är julgransinköpet en helig tradition. Det ska inte stressas och det ska tjafsas lite smått om utvalda granars lämplighet. Dock visade det sig svårt att över huvud taget hitta ett ställe som sålde ekonomiskt försvarbara träd. Efter en massa körande fram och tillbaka hittade vi tillslut julgranar på Home Depot. De bjöd på varm choklad som man kunde njuta av medan man vandrade omkring, så det var ju helt perfekt. Vi (jag) valde ut en gran som vi köpte men som var för stor för att få in i min lilla bil, vars säten man av nån anledning inte kan fälla. Så jag fick springa runt och leta upp rep så vi kunde binda fast den på taket istället. När vi kom hem och skulle sätta upp den visade det sig att vår nyinköpta julgransfot var sönder, så det var bara att ge sig ut igen och byta den. Men efter flera timmar av struligheter kom granen till sist på plats och det blev så fint dekorerat i lägenheten.
Sen kan man ju inte fira advent utan lussekatter, så det blev julbak på det hela. Vi tittade på en julfilm, åt lussekatter och pepparkakor, drack glögg och tände vårt adventsljus. Mehdi tog även igen på de glömda luckorna i adventskalendern. Han har lite svårt för det där med traditioner och förstår inte varför man INTE ska bre Nutella på en lussekatt... Men vi jobbar på det (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...