Julförberedelser

Så här dan före dopparedan gäller det att få till nästan alla de där sista förberedelserna. Köttbullarna och frallorna var klara för nån vecka sedan, och igår efter min förkortade jobbdag lagade jag rödbetssallad och brunkål. Inget av det smakade som det gör hemma, men det får duga. Idag invigde jag julledigheten med en 16 km löprunda följt av en tur till skidbacken. Pinsamt nog har jag aldrig nånsin åkt skidor förr, så jag har alltid kunnat inbilla mig att jag är en naturbegåvning. Tyvärr så är det nu bevisat att jag har absolut NOLL talang. Även liften upp till bebisbacken var en utmaning... Men jag tog mig genom ett par åk utan skador!
Hela eftermiddagen spenderades med Mehdi och hans kompis Dexter på ett köpcenter. Jag hade inte tänkt köpa nåt men när jag snubblade över ett par ASICS GT 2000 4, som verkar vara väldigt utgående ur sortimentet, på rea, kunde jag inte låta bli att köpa dem. När mina är utsprugna har jag nu ett nytt par. Tills dess får de vänta i garderoben.
När vi kom hem lagade vi Janssons frestelse och gjorde ett tappert försök till risgrynsgröt. Tyvärr så slutade gröten med en sönderbränd kastrull, en gröt med en otrevlig eftersmak, och en tur till Jewel Osco för att köpa färdig rice pudding...
Nu är det läggdags och nästa gång jag vaknar är det jul!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...