Julbak, julkok, julklapp, julgran

Den gångna helgen var den första helgen på väldigt länge som vi i princip inte hade några planer alls. Jag såg verkligen fram emot att inte göra något alls och att sova länge på morgnarna. Dock vaknade jag med Mehdi när han skulle och coacha i lördags och bestämde mig för att hänga med istället för att somna om. De hade ett sånt pass som jag skulle tyckt var jättekul och utmanande att simma, och jag önskade nästan att jag tagit med min baddräkt. Dock saknade de flesta simmarna den där extra gnistan som behövs för sen typen av pass, så det var lite synd.
Efteråt åt vi frukost och åkte hem och gjorde ingenting alls tills jag blev så uttråkad att jag släpade med mig Mehdi till vårt köpcenter. Väl där, delade vi upp oss och gick varsitt håll så vi kunde köpa presenter till varandra. Nu är jag nästan klar med alla mina julklappsinköp! Färdigshoppade åkte vi till gymmet och tränade och återhämtade oss i hottuben. Jag är så stolt över Mehdi som ÄNTLIGEN börjat träna igen. Förra veckan satte han sig ner och såg rynkorna på magen och tyckte att nu får det vara nog, så nu hoppas jag på sällskap till gymmet lite då och då.
I söndags spenderade jag halva dagen i köket. Jag bakade vaniljkrämsfyllda saffransbullar (Mehdi fick ett par med nutellafyllning, vilket inte direkt hjälper mot mag-rynkor) och de blev hur goda som helst! Har äntligen hittat vanlig jäst istället för torrjäst, så nu jäste det ordentligt, plus att jag använde den saffran som mamma och pappa så snällt skickat. Parallellt med bullarna lagade jag köttbullar till julafton och köttfärslimpa med potatismos till middagen så det var multi-tasking på hög nivå, men allt blev riktigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...