New look

Martina, en av svenskorna här, jobbar som fotograf och bad mig gå igenom hennes marknadsföringsplan med henne i måndags. Hon frågade även om hon kunde få ta några headshots av mig eftersom hon ville testa något nytt. Självklart ställde jag upp på båda! Då passade det utmärkt att jag åkte och klippte mig precis innan. Mitt hår var ofantligt slitet och jag hade även funderat på att försöka mig på en ny look, och frisören jag hittat var fantastisk. Jag visade henne lite bilder från pintrest och hon slog ihop dem till en frisyr som passar mitt utseende och hår. Innan jag hann ångra mig tvättade och klippte hon mig, och sedan stylade hon det. Jag blev supernöjd!
Så jag åkte hem till Martina och lekte model. Jag lärde mig att de flesta har en "söt" och en "seriös/sexig" sida av ansiktet och att tricket är att kisa med de undre ögonlocken istället för att sätta upp ögonen som man normalt sett gör. Måste säga att jag blev rätt nöjd med resultatet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...