Tre huvudstäder på tre dagar

Jag tror jag uppnått min maxgräns av hur många gamla byggnader och sevärdheter man kan ta till sig inom en viss tid. Från Bryssel till Paris till London. Förutom det extremt bedrövliga vädret i London, så var det fantastiskt att få se Big Ben, Tower Bridge, Buckingham Palace, London Eye och Piccadilly Circus. Vi gick 11 miles enligt Kelsees telefon och det kändes i fötterna kan jag lova. Men vi fick sett massor så det var kul.
När vi flög in kom Mehdis kompis Felix (som förövrigt inte träffat Mehdi på minst 4 år, men ändå gärna tog emot oss) och hämtade upp oss. Han är en jättestor, väldigt pratsam britt, med skön humor och både en trevlig hund och rumskompis. Han visade oss till rätta innan vi drog iväg på våra äventyr.
Andra dagen i London spenderades på The Tate Museum, ett konstmuseum mitt i London som Felix fixar gratis biljetter till.  Jag tyckte det var väldigt intressant att gå runt och kolla på all så kallad konst, och reflektera över min egna artistiska förmåga. För mig är konst något som inte alla kan klara av, verklighetstrogna målningar, fotografier, kreativa och komplicerade kreationer, så jag förstår inte riktigt hur folk kan bli kända och sälja "konst" för hutlösa summor, när det egentligen bara är en färgblandning på en canvas. Men jag kanske bara är lite obildad i ämnet...
Hur som helst så var det en intressant upplevelse som följdes av en stor portion fish and chips. Därefter gick vi till en liten galleria som hade en helt otrolig liten te-affär, där man kunde prova alla möjliga märkliga teer. Kommer definitivt åka tillbaka dit!
När vi kom hem igen så chillade vi med våra värdar medan vi kollade på chick-flicks och och en inspelning av Dinner Date (ett date-program som Felix deltagit i). Vi hade det jättetrevligt och gick inte och la oss förrän efter midnatt, vilket kändes när alarmet gick av klockan 4 imorse...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...