Fantastisk deal

Nu har jag lyckats engagera mig i ännu mer. Om jag har en talang, så är det nog att hitta möjligheter att ta på mig så mycket uppgifter som möjligt. Mitt motto är dock att så länge det är kul är det ingen börda.
Så för att komma till sak, har jag nu varit på badet i Söderåkra ett par gånger för att se vad mina möjligheter till simträning är för i sommar, och idag fick jag äntligen tag på chefen. Först hade jag blivit tillsagd att jag kunde få köpa ett två-månaderskort, men jag hade en bättre idé. Det är nämligen så att bassängen finns på ett hotell, som sedan två år tillbaka har agerat flyktingförläggning för asylsökande. Dessa platser söker ständigt volontärer. Då föreslog jag helt enkelt, med mitt nyvunna intresse för välgörenhet, att jag gärna ville engagera mig i deras projekt i sommar, mot att få simma lite då och då.
Så nu har jag startat en promenadgrupp för kvinnliga flyktingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...