Arbetslivet

Nu har jag jobbat i två dagar och jag gillar det starkt! Det finns alltid nåt att göra och man får prata med en massa människor. Jag har lärt mig "göra" både mjukglass och kulglass, och hur kassan fungerar. Jag har både checkat in och ut, samt lagt in bokningar. Dessa två dagar har jag jobbat med en tjej som heter Sofia, som har jobbat här i sju år. Hon är supertrevlig och hjälper mig med det mesta.
Söderåkra, där jag bor, ligger ungefär 25-30 minuter från campingen, cykelvägen så cykelmusklerna har fått jobba de senaste dagarna! Det har även alla andra muskler för jag har köpt gymkort och utforskat simhallen här i byn. Det är jättefräscha ställen med allt man kan tänkas behöva! Så summa summarum lever jag vuxenlivet. Lagar mina måltider, förbereder matlådor, cyklar till och från en roligt jobb, tränar på alla sätt och vis, och träffar en massa nya människor. Alla är superhärliga! Jag pratar med både samma och nya människor runt om i byn här, och känner mig välkommen! Det här kommer bli en bra sommar! Nu ser jag bara fram emot att Emma kommer upp på fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...