The story of my night

Den här natten var den märkligaste på länge. Igår fick vi email om tornado- och åskrisk. Som ni vet så älskar jag oväder, så innan vi gick och la oss sa jag till Vika att om hon vaknar mitt i natten och det är åska eller storm så måste hon väcka mig. Hon svarar att det inte finns en chans i världen att hon vaknar, men skulle det hända så absolut!
Innan jag fortsätter berättelsen bör ni veta att Vika är grym på att hålla vad hon lovar. Exempelvis, om jag ber henne påminna mig om något, så kommer hon alltid ihåg det.
I alla fall, vi somnar men helt plötsligt vaknar jag av att Vika ropar mitt namn. Sätter mig upp, klarvaken, och är bombsäker på att vi försovit oss och missat träningen klockan 6. Försöker få kontakt med Vika men hon sover. Ingen reaktion alls, trots att hon pratat med mig för ett par minuter sedan. Så jag kollar på klockan och det visar sig att den bara är 01:30. Back to sleep.
Efter ett tag vaknar jag av att Vika säger "Erika,  wake up, wake up! Erika!". Ny panikattack eftersom jag tror jag missat träningen. Så jag svarar henne, men hon sover som en stock. Igen. Kollar på klockan och denna gång är den 04:30. Back to sleep.
Nästa gång jag vaknar är det utan panik, så jag kollar på klockan. Den är 06:20. Hm.. jag var ganska säker på att jag skulle vara någonstans vid det tillfället. Varför sov Vika fortfarande? Var det verkligen onsdag morgon? Någonting var fel... Efter en hel del funderande insåg jag att vi borde vara i gymmet nu. Den här gången var det min tur att ropa på Vika. Ingen av oss hade någon som helst aning om vad som hänt. Hon hade ingen aning om att hon väckt mig flera gånger under natten men jag tror att det var hennes undermedvetna som pratade eftersom hon lovat att väcka mig. Det blev dock varken åska eller storm. Förövrigt så var det inge kul att knalla in i gymmet en halvtimme försent kan jag tala om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...