Erika vs Jens, arm vs fenben!

Anna och Roma: 400 femben, Erika, Jill, Alice: 6*50 fenben.
Jag: Får jag simma 400 arm istället?
Jens: Nej.
Jag: Varför inte? jag vill inte simma mindre :@
Jens: Simmar du arm får dina ben simma 300 meter mindre.
Jag: Ja, men JAG får simma längre.
Jens: Vem är jag i det här fallet?
Jag: Mitt psyke.
Jens: Och vilket tror du tar mest skada av att simma lite, ben eller psyke?
Jag: Psyket...
Jens: När hade du tänkt träna ben istället då?
Jag: När psyket är på bättre humör...

Jag vann argumentationen ;) Var hur tjurig som helst första halvan av passet. Jag är så in i hoppsansa trött på att simma ryggsim och ben hela tiden med de andra (vilket jag är sämst på så jag kommer efter eller får simma kortare) medan de andra nästan aldrig simmar fjäril och arm med mig... Andra halvan av passet blev jag dock gladare. Vi simmade en massa sprintar, 10 och 25 meters. Jag blev överlycklig när jag upptäckte att jag kan simma 10-meterssprintar lika snabbt som de andra som är bra mycket snabbare på korta sträckor än jag! De tog mig dock på 25orna ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...