Lycka!

Helena är bäst!

Ett av mina bästa minnen av farmor är hennes risgrynspudding. Där satt jag som liten på pallen i hennes kök och åt puddingen med Bobs jordgubbssylt till. Det var det godaste jag visste. Sedan dog farmor och de senaste tio åren har jag inte hittat någon som kunnat göra risgrynspudding åt mig. Så helt plötsligt, förra veckan, nämnde Helena denna underbara maträtt! Nu har hon stått och gjort två formar bara för min skull, som tack för hjälpen med att fixa lite blider och mail.

Så det ska vi äta ikväll, och så ska jag tänka på dig farmor! :)


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...