Det ska va gött å leva annars kan det kvitta... ;)

Jag har varit med om mycket jobbigt. Klättra upp för Table Moutain var extremt jobbigt. Att simma 30 300ingar på ett två-timmarspass var ingen dans på rosor. Men dessa övningar var ingenting jämfört med dagens pass. Huvudgrejen var 4*5 minuter. Första fem minutrarna bestod av 10 sit ups med en käpp som skulle förbi knäna, sedan rulla över på mage och köra 20 "klappar" med raka armar framför huvudet och över rumpan, därefter skulle man upp och köra 20 hopprepshopp. Detta skulle man varva i fem minuter. Jag hann nästan nio varv.
Andra fem minutrarna gick ut på att hinna så många vändningar som möjligt i en 8 meter lång bassäng. Efter tio trodde jag att jag skulle spy och började då köra varannan volt åt vänster. Jag hann 58, och har nog aldrig någonsin haft så ont i huvudet som efter det.
Tredje femman var så många femtior som möjligt. 25 fjäril utan andning och 25 frisim. Inga problem tänkte jag, jo tjena... Första femtian kändes lätt och jag gjorde voltvändning och körde femtia nummer två på en gång. Dålig idé. Det var rena mordet! Jag fick halvt bita sönder min läpp för att ha annat att tänka på än mina sprängande lungor. Betygsnivåerna för detta var: 7 stycken "hjärnskadad", 6 "Michal Phelps", 5 "okrossbar" och så vidare. Jag klarade 6!
Sista femman var 400 max, så nära pers som möjligt. Den gick på typ 4.50 så det var inte så bra, men då var jag trött som bara den. Detta var helt klart något av det jobbigaste jag gjort, men så himla roligt! Jag kan ju tillägga att jag innan passet kört maxstyrka... ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...