Veckan som gått sedan sist :)

Det jobbiga med att inte ha skrivit på ett tag, är att det blir så mycket att skriva när man väl skriver. Förra veckan var en lugn skolvecka. Under de tre dagar jag gick i skolan hade vi 8 av 14 lektioner. Något säger mig att våra lärare har börjat tröttna på oss…
På onsdag eftermiddag åkte jag till Södertälje, för att simma in. Vi bodde på ett trevligt hotell, men jag tror receptionisten blev lite smått irriterad på oss. Hon var åtminstone snäll nog att låta min mannafruti stå i deras kyl, eftersom vi inte hade någon på rummet. Lycka var att jag missade torsdagens skollunch (lasagne), olycka var torsdagens hotellunch (lasagne). Som tur var vick vi pannkakor också, så jag tämligen mätt ändå.
I fredags gick 800. Jag är inte speciellt nöjd. Det gick inte ens i närheten av hur fort jag tyckte det skulle gå. Simhallen i Södertälje är rätt liten och varm, och bassängvattnet smakar äckligt, men jag tyckte att arrangörerna gjorde en bra tävling ändå (bortsett från nationalsången, som var den överlägset sämsta version jag hört).
De hade jättemånga ”JSM-grejer” att välja mellan. Där fanns t-shirts, pikétröjor, hoodtröja med dragkedja, hoodtröja utan dragkedja, med luva, utan luva, där var kepsar, mössor och väskor. Dessutom kunde man välja mellan stort tryck och litet tryck och om man ville ha namn. Kul men lite för avancerat.
Jag åkte tillbaka till Nyköping på fredag kväll och i helgen har jag pluggat och tagit det lugnt. Fast mest pluggat. Höjden av att vara stressad över skolarbete är när man till och med drömmer om kemi på nätterna…
I söndags gjorde jag och Sophie en smörgåstårta. Så himla god! Fin blev den också. Det var till och med folk som trodde vi köpt den. Den var inte så svår att göra, men den blev väldigt god :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...