En gasflygmaskin en dag uppfann jag...

Nu sitter jag på tåget mellan Norrköping och Lund. Är det i tid? Ha ha... Det är i alla fall jätteskönt att det är lov nu, och hela lovet ska tillbringas i Skåne. Jag har kommit fram till att det faktiskt är lite jobbigt att jag bor så långt ifrån Nyköping, för nu har man ju en massa kompisar här uppe som man inte kan träffa på loven eftersom man åker hem. Aja, det ska i alla fall bli himla kul att träffa gamla kompisar och släkten.
När jag är ute och går ensam (med eller utan cykel) brukar jag ringa till någon för att fördriva tiden medan jag går. Vad gör man då om man har glömt sin telefon? Jo man väljer en låt och ser hur många gånger man hinner sjunga den innan man är framme. Jag hann sjunga "en gasflygmaskin" 15 gånger mellan badet och hem. När jag sedan satt och väntade på tåget tog jag tiden på hur lång tid det tar att sjunga den en gång, så nu har jag räknat ut att det tar fem minuter att gå sträckan. Bara ett litet tips på vad man kan göra om man har tråkigt någon gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...