Jobbig dag

Idag har varit en katastrofal resedag. Det började med att jag skulle åka buss till skolan, och jag måste byta buss vid bussterminalen. När den bussen till sist kom och folk börjar gå på, säger tanten som kör bussen plötsligt "nu är det fullt, ni får ta en annan buss". Jaha!?!?!? Och var finns den andra bussen?? Ungefär 10 minuter senare kom där en buss som skulle till Gripen.
Tio minuter efter att skolan börjat klampar jag in i klassrummet, med resväska och allt (och alla börjar skratta), och upptäcker att rektor och SYV är där och informerar! Sedan är det så att vi är alldeles för många i klassen, så det fanns ingen plats med stol ledig. Jag fick helt enkelt ta den bekväma lärarstolen och dra bak den till en bänk. Hela dagen fick jag gå med min resväska i skolan.
Efter att skolan slutat (5 minuter senare än vi ska=stressmoment) skyndade jag bort till matsalen för att hämta mat att äta på vägen hem till Skåne. Matlådorna tryckte jag i all hast ner i väskans ytterfack, men precis när jag ska stänga facket ser jag att lådan med pastasallad har öppnats lite. Att ens hoppas på turen att det inte skulle ramlat ut mat, var onödigt. Både pastasalladen och sylten till pannkakorna hade läckt ut, så väskan nu mera är kladdig... Efter lite svordomar kollar jag på klockan och får för mig att jag har bråttom, så jag halvspringer bort till bussterminalen. När jag kommer fram (trött i benen och jättevarm) inser jag att jag inte alls hade bråttom, det var en kvart kvar till bussen skulle gå...
Även om tåget sedan blev försenat med ungefär 25 minuter, är jag i alla fall hemma nu och laddar för UGP i helgen!

2 kommentarer:

  1. Fyfan vilken dag :P
    (hahah, som du ser följer jag fortfarande din blogg^^)
    Hoppas du har det GÖÖTT i skåne nu :D
    (eller säger man gött i Götelaboorg? :P

    SvaraRadera
  2. jepp :P
    hehe vad roligt! :D
    Jag hade det jättegött! (ingen aning var det kommer ifrån, men jag brukar iaf säga "gött" ;P)

    SvaraRadera

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...