Höst

Den här typen av höst gillar jag. Blå himmel och ganska kallt men ändå skönt ute. Det är så fint mad alla färggranna löv. Alla träden lyser i rött, gult, orange och grönt, och det prasslar så härligt när man går genom de nedfallna löven. Nu har jag börjat använda lite vinterkläder också, trivs så bra i mössor :)
Höst eller inte, allt annat är fortfarande som vanligt. Vi har haft två prov denna veckan, spanska och naturkunskap, och jag hoppas/tror det gick bra. Simningen flyter (haha) på som vanligt. På måndag ska vi simma med skolan, så jag hoppas jag kan få glänsa lite då.
Jag kämpar fortfarande med "språket" här uppe. Folk förstår mig, seriöst, inte. Jag får höra "va?" ungefär tre gånger så ofta här som hemma, och då får jag ändå höra det ofta i Skåne också. Jag tror jag pratar lite för fort... Men vill man hinna säga mycket får det ju gå undan!?
På fredag är det pannkakor i skolan igen, men det missar jag tyvärr, för då sitter jag på tåget mot Skåne. Så de som tänker tävla den här gångenn får allt klara siig utan mig ;P

1 kommentar:

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...