Definitionen av heltidsstudent

Ush vilken lång dag. Tänkte ta sovmorgon men vaknade av migsjälv klockan 8, så passade på att få och se min marketingprofessor för att titta på gamla prov. Hon var sen så jag kunde bada stanna i 10 minuter innan jag var tvungen att gå och träna. Träningen börjar verkligen ta på kroppen nu, alla är helt slut.
Efter träningen gick jag tillbaka till min professor och pluggade. Sedan dess har jag suttit med näsan i anteckningarna ända tills nu ungefär, med en snabb paus för middag. Skulle kunna plugga i två veckor till utan att kunna allt, så det är bara att hålla tummarna för att jag kan tillräckligt.

Mer dekoration!

Hade just gått och lagt mig igår kväll, då Mehdi smsade och sa att han var tvungen att komma och hälsa på. Han hade nämligen mer dekoration till "trädet". Julglädje säger man ju aldrig nej till, så jag släppte in honom. Den nya "dekorationen" kan ni se under granen på bilden nedan! :D

En rätt lång torsdag

Träningsvärken är inte nådig, känns som September igen! Men det är skönt att komma igång igen. Efter träningen imorse påbörjade jag mitt pluggande. Det har varit en rätt stillsam eftermiddag med lite fototagningar och en kort massage. Skolan har en massa aktiviteter igång för att underlätta stressen under finals-week och massage är en av dem!
Nu ikväll tog jag en tur till Walmart och handlade bland annat en stekspade med julmotiv som jag ska ha med reslifes julklappsspel på måndag. Jag är påhittig som bara den...
Har börjat få lite ont i halsen så ska sova tidigt och ta sovmorgon imorgon, det är behövligt!

Dagens njutning: frukost medan jag lifeguardade! 
Halva South Village-gänget deltog i kvällens refuel meal för att göra reklam för uppkommande recruitment! 

En väldigt skön dag

Det bästa med toppning är när den är över! Har smärre träningsvärk från gymmet igår, och imorse var jag ute sprang för första gången på evigheter och det kändes så bra! Är fast besluten att ta det försiktigt nu vid uppstarten så jag inte skadar mig, men det känns skönt komma igång igen!
Annars så har jag pluggat och fixat lite innan det var dags för första organiserade träningen. Vi hade landträning i en timmer och sedan simmade vi en timme.
Nu ikväll har jag skypat med Anna! Det var hur länge som helst sen vi hördes. Alltid så kul att få höra hennes historier om hur hon har det! Förutom det har jag, Cait och Kelsee börjat planera vår Erurotrip för nästa sommar. Är så taggad!
Avslutade dagen med att göra slut på några gamla bananer genom ett improviserat banana flatbread, med havregryn. Dundergott!

Reading Day

Sista dagen med lektionerna för år 2015 avklarade igår och nu är det bara finals-week kvar. Hade finals i Art igår, och min ena marketingkurs ersatte provet med en take-homeuppsats, så jag har en ganska lugn vecka framför mig!
Igår kväll storstädade jag hela lägenheten och satte upp lite mer julpynt. Jag hade terminens sista duty så jag hade en massa tid för sånt.
Idag var det Reading Day och alla har pluggat hela dagen. Utom jag. Istället har jag simmat, gymmat och varit ansvarig för Polar Plunge, vilket är ett event reslife håller i varje år. Det går ut på att man ska hoppa i en iskall pool och donera pengar till Turning Point, som jobbar mot domestic violence. Alla som deltog fick varsin t-shirt (vi betalde bra mycket mer för tröjorna än vad vi fick i donationer, så enligt mig kunde vi lika gärna skänkt pengar direkt haha).
Det har varit en bra dag, och den avslutades med den årliga refuel-frukosten. Yummy!

Vad har hänt?

Frågade pappa när jag persade igen, och det undrar jag med. De senaste månaderna har varit bedrövligt tunga, och jag har simmat långsammare än vad jag gjort under hela min tid på college, men nu lossnade det visst! Tre sekunders pers, och 7 sekunders säsongsbästa i försöken på 200 fjäril.
Sedan hade jag milen... Mitt huvudevent sista dagen, sista passet. Jag har laddat hela helgen, varit nervös och riktigt taggat till, och det höll! Endast tre sekunder över mitt fenomenala lopp på Conference förra säsongen, och en minut snabbare än för två veckor sedan. Helt okej!!!
Med värkande triceps var det bara till att simma av och försöka ladda om för 200fj.
Oj vad ont det gjorde, men trots det, och trots en väldigt stående simning, kapade jag ytterligare två sekunder. Jag är nästan i shock över mina resultat haha, tror detta kan sammanfattas som min bästa tävling någonsin. Nu är det nog dags att börja simma fjäril på träningarna! 

Tre chanser är ju aldrig fel!

200 frisim försök ✔
200 frisim final ✔
200 frisim i lag ✔
Ju fler gånger man simmar, desto fler pers kan man göra! Det är så vi kör här. Började morgonpasset med ett par tiondelars pers. Efter en lång, produktiv lunchpaus, med en massa plugg och Titanic (varje gång jag ser den hoppas jag att båten ska missa berget så Dicaprio kan överleva...) åkte vi tillbaka till poolen. 200ing nummer två (alla går till final, vi fyller inte alla heaten haha) blev pers med TRE SEKUNDER!!!! Trodde aldrig detta skulle hände! Och jag kickade en massa! Det var helt fantastiskt!
Tredje 200ingen var en andrasträcka i 4x200 laget. Den gick lite långsammare, men fortfarande två sekunder snabbare än moegonsimningen. Jag är rätt nöjd med min dag om man säger så!
Imorgon är det dags för 200 fjäril och milen!

500 - check

Då var dag ett avklarad! Började med 500 imorse, som gick över förväntan! Säsongsbästa med 11 sekunder. Efter en kass lunch bestående av äckliga mackor satt jag och jobbade på mitt research paper i ett par timmar, innan det var dags för finalpasset. Om det gick över förväntan imorse, så gick det typ flygplanshögt över förväntan nu ikväll! Ytterligare 5 sekunder snabbare och ändrat två tiondelar över mitt pers från Conference. Det här ser lovande ut!
Middagen blev bättre än lunchen, men för att säkra morgondagen energiintag gick jag och Tripp till Outback (mitt favoritsteakhouse) och köpte lite bröd haha. Nu ska det sovas och laddas inför 200 fritt!

Fall Frenzy

Då var äntligen vårt marketingprojekt avklarat och presenterat. Väldigt satsigt med en alla våra klienter och med mat, snacks och bål. Jag tyckte det gick rätt bra, men nu är det upp till Dr. Brock att avgöra hur bra det egentligen var.
Efter den lektionen hade jag ungefär en timme på mig att plugga för mitt slutprov i economics... Det gick ju inte direkt så bra, men det spelar ingen roll, jag fick A i kursen.
Efter lite simning och en massa packande gav vi oss äntligen av mot Rockhill och Fall Frenzy! Vi bor på ett Marriotthotell och jag delar rum med Laura. Stor, skön säng med en massa kuddar, här kommer jag sova bra! Nu kollar vi på Shrek juledition och laddar upp för morgondagens 500 :)

Min secret Santa, Lauren, gav mig denna julklapp innehållande ett pepparkakshus! 
Mer julklappar: kakor från en kvinna som kommer och simmar varje morgon jag och Vika lifeguardar, och en nyckelring från Karen på Waxhaw Entrepreneurs! 

Hot and cold

Dagen har varit fullspäckad med skolarbeten. Ärligt talat vet jag inte hur jag skulle ha överlevt den här veckan om vi inte hade toppat i simningen... Har jobbat med uppsatser hela dagen, och har spenderat hela kvällen med att färdigställa vårt marketing-projekt, samt en presentation som ska hållas imorgon inför hela klassen plus de företag och organisationer som vi jobbat med. Är ju inte lite nervös...
Förövrigt så är det något fel på vår AC. Vi kan inte få till en uthärdlig temperatur hur vi än gör. Antingen ligger det på över 25 grader och med varmluft utsprut, eller så har vi typ 13 grader här.
Men man ska inte vara negativ! Jag och Vika avslutade dagen med sång och dans till gamla godingar såsom Queen och Abba. Imorgon kväll åker vi till Rock Hill för Fall Frenzy. Jag kommer förmodligen simma 200fr, 500, 1650, 200fj och 4x200 lag.

Världens bästa familj

Tog en tur till postrummet idag efter min lektion, och när jag öppnar min mailbox slog en doft av saffran emot mig. Jag är nämligen inte som alla andra college kids, som önskar sig stora lådor med godis och kakor. Nä, jag ber om kryddor jag. Så nu har min älskade familj skickat mald saffran, vörtmix och en påse med brödkryddor, så nu kan jag ha en svensk jul PÅ RIKTIGT här i år. Garanterar att den här bloggen kommer förvandlas till en bakblogg över jullovet!
Förövrigt så är jag mitt uppe i den stressigaste veckan på terminen. Vårt projekt i marketing ska vara klart på torsdag tillsammans med en presentation. Jag har prov, uppsatser och qiuz hela som hänger över mig, och på torsdag åker vi till Rockhill för Fall Frenzy, så det blir inget plugg i helgen...
Det är sådana här veckor, tillsammans med det faktum att det är julemånad med julkalender (självklart såg jag första avsnittet idag), pynt och allt vad det innebär, som får en att längta hem lite och sakna familjen. Men det är bara att bita ihop, snart är terminen över!

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...