Weekend away

Den här helgen har varit perfekt. Vi tog en miniweekend i Chicago med vänner och det blev en fantastisk liten semester. Jag, Mehdi, Diana och Dexter tog en Uber till Ana, som bor i norra delen av stan, I fredags och vi spenderade hela eftermiddagen på stranden. Hennes lägenhet har perfekta läget i ett mysigt område med supertrevliga restauranger, caféer och affärer. Hon har buss som går direkt downtown och gångavstånd till stranden. Både jag och Mehdi blev helt förälskade i området. Jag tycker faktiskt riktigt bra om Chicago, det är en så trevlig stad med så mycket att hitta på.
Efter bad och sol klädde vi upp oss och åkte in till centrum. Vi åt på Sweetwater Tavern, ett ställe som Martina rekommenderat, och det var jättegott. Den låg precis vid the bean, som såg riktigt cool ut på natten. När vi ätit färdigt gick vi till en rooftop bar med fantastisk utsikt över stan.
På lördagen drog årliga Air and Water Show igång, vilket var anledningen till att vi åkte dit från första början. Det var en mäktig upplevelse med en massa militärflyg, helikoptrar och fallskärmshoppare som visade upp sig och gjorde konster. Självklart hade hela staden samlats på stranden och omkringliggande områden, men trots det (och det är vad jag verkligen gillar med Chicago) kändes det inte packat. Folk var försiktiga och tog hänsyn till de runtomkring dem. Det var inte mycket fysiskt utrymme mellan oss och grannarna, men tack vare hänsynen alla tog, fick man ändå plats att andas. Showen var riktigt imponerande och vi fick chansen att sola och bada ännu mer. På kvällen åt vi sushi-burrito och spelade kort.
Båda morgnarna tog jag mig en löptur längs maratonrouten och jag fick sällskap av Mehdi de första fem kilometerna. Det var helt magiskt! Vi sprang genom parker, genom stadens zoo, längs stranden, och hela tiden var vi omringade av andra löpare. Ett lokalt företag hade även tagit på sig att stå och dela ut gratis Gatorade längs banan. Löpturen gjorde oss båda ännu mer kära i staden.
Hela helgen var kanon, men höjdpunkten var nog ändå att Mehdi brände sig i solen medan jag klarade mig helt utan problem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...