Distansrekord

Jag har bokstavligen bott i sängen hela den här helgen. I brist på andra lösningar äter vi frukost, lunch och middag där. Vi har precis börjat titta på Suits, så det gör ju bara det hela bättre. Jag gillar filmer och serier som handlar om advokater och andra smarta personer!
Igår morse gjorde jag nytt distansrekord (räknar fortfarande inte BUS) då jag sprang 26 km. Fick även den här gången sällskap av Mehdi de sista 5, och oj vad det behövdes. Den här veckan skulle ha varit återhämtning men med uppkommande flytt och grejer fick jag planera om lite. Så jag har nu de senaste fyra veckorna haft vecko-distansrekord, med juli som slutade på totalt 183 km. Behöver jag nämna att jag var lite sliten under turen igår?
Efteråt var jag helt slutkörd! Vet inte om det bara är jag, men värmen (det var drygt 30 grader och sol) och ansträngningen ger mig luftbubblor i öronen, så I flera timmar efteråt hade jag luft i öronen, precis som man får när man gäspar, utan uppehåll. Men tack vare mina medvetna ansträngningar för att återhämta mig så kände jag mig oförskämt pigg och fräsch efter brunch. Jag har verkligen verkat hitta vilka knep som funkar för mig!
Kvällen avslutades med take-out från Lucky Wook. Som ni vet är det min "belöning" när jag känner att jag verkligen presterat bra träningsmässigt, och det kände jag att jag hade. Nu sitter jag i solen, vid poolen, och njuter av starten på min välbehövliga återhämtningsvecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...