Hösten har smugit sig på!

Tja, tja bloggen. Hösten har kommit till Illinois; allt det gröna börjar sakta men säkert gå mot oranget, morgnarna börjar bli svala, och affärerna är fulla med pumpor. Att även julsaker redan börjat säljas kan ju också tilläggas. Jag har haft så fullt upp att jag inte ens märkt att årstiden har shiftat. I helgen hade jag min första lediga lördag sedan jag flyttade hit, och det firade jag med att följa med Mehdi och Sam på fotboll. Alltså riktig, europeisk fotboll! Chicago Fire spelade mot New York. Jag har aldrig riktigt varit så mycket för fotboll, men det här var rätt kul! Tydligen så går många världsstjärnor till MLS när de är klara med sina världsklasslag, så vi fick sett bland annat David Villa och Bastian Schweinsteiger spela.
Annars så kan jag meddela att jag äntligen tagit ett amerikanskt körkort. Efter tre års illegalt körande kan jag nu lagligt glida runt i min fina Honda. Hon har blivit så fint upprustning med nya däck, perfekt matchande golvmattor, fräscha luktgrejer, och nu ska hon få nya vindrutetorkare också. Jag är så nöjd, så nöjd ! Körde ikväll helt lagligt till Mehdis skola för följa med till en cookout som tränaren anordnade för hela laget (supersnällt att han bjuder in mig också!). Han bjöd på hamburgare och korv med tilltugg, och han hade ordnat med en brasa mitt i trädgården. Jättetrevligt! Innan terminen är över ska jag ha lärt mig namnen på alla simmare, det är mitt mål!
På vägen hem stannade vi och köpte lite höst/halloweendekorationer, jag är verkligen svag för sånt! Så imorgon ska det pyntas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...