Voluntary Meet Coach

Med min egna stopwatch och allt! Jag har redan smygtränat laget genom att skriva landträningspass åt Mehdi hela terminen, men nu får jag coacha vid bassängen också. Huvudtränaren här, Roger, är raka motsatsen till Kirk, och eftersom både jag och Mehdi är vana vid Kirks sätt att tänka och handla, så blir det en rätt spännande mix. Det är fantastiskt att se vilken respekt simmarna har för Mehdi, och de flesta går direkt till honom, i stället för Roger, efter loppen. Jag har fortfarande fullt upp med att lära mig alla namnen och eftersom jag inte sett dem träna så är det rätt svårt för mig att ge konstruktiv feedback. Men jag tar tider och splittar som aldrig förr, medan jag lyssnar på Mehdis Kirk-inspirerade peptalks.
Det känns så bra att vara uppskattad. När vi klev på bussen imorse hördes flera tjejer utbrista "yaay Erika is coming!“ och de verkade uppriktigt glada att ha mig med. Så vi åkte i nästa tre timmar för att simma mot Eastern Illinois University, få stryk, och sen åka hem igen. Men det var en kul tävling och efteråt bjöds det på Jimmy John's subs, från originalrestaurangen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...