Från human rights to human resources - close enough

Nu har jag under en dryg veckas tid sagt upp mig ✅ varit arbetslös ✅ och börjat ett nytt jobb ✅. Efter många intervjuer fram och tillbaka, blev jag anställd som HR Administrative Assistant på ett rekryteringsföretag 15 minuter från där jag bor. Det är absolut inget drömjobb, men det betalar räkningarna tills jag hittar något bättre. Plus att det har bästa, tänkbara adress. Som om inte det är nog, erbjöd huvudtränaren för Mehdis lag mig att bli lagets volontärcoach, vilket innebär att jag får resa och övernatta med laget till tävlingar. Jag var med hela lördagen då de tävlade på hemmaplan och hjälpte till att ta tider och supporta. Tjejerna verkar vara jättenöjda över att ha en kvinnlig "coach" att vända sig till. Jag börjar sakna simningen, och framförallt lagkänslan, litegrann så det känns riktigt bra att kunna vara en del av det här laget.
I helgen, efter tävlingen, åkte jag och Mehdi runt och ordnade med småsaker till lägenheten. Vi har alla möbler vi behöver, men väggarna är alldeles för tomma, så vi bestämde oss för att påbörja väggdekoreringen. Än så länge har det blivit två hyllor på väggen över soffan, prydda med foton och diverse andra grejer. Vi har också köpt en större foto-collage-grej för väggen över sängen, men den är inte på plats än. Jag köpte även lite krukor och jord, så nu jobbar jag på att får persilje- och basilikaplantor att växa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...