Glädjen av att ge

Jag har börjat lära känna lite folk här i byggnaden, bland annat en kille som heter John. Han är i marknadsföringsbranchen och han har gett mig en del tips för hur jag ska leta jobb och networka. Så i måndags bjöd han med Mehdi och mig till en tillställning som arrangerades för att göra i ordning mat till hemlösa; gruppen möts ungefär en gång i månaden och engagerar sig i att göra något gott för samhället, så jag kunde möta folk som kanske kan hjälpa eller ge idéer. Det var en bra blandning av folk där och ett utmärkt tillfälle att nätverka. Jag träffade Neil som springer maraton, Kelly som designar brudklänningar, Ania som jobbar på ett företag som outsourcar HR-tjänster, och en massa andra trevliga människor. Rent karriärsmässig fick jag kanske inte så mycket ut av det hela, men jag hade jättetrevligt och det känns så bra att återigen vara involverade i välgörenhet. Vi körde på assembly line-principen och gjorde iordning 200 luncher som ska distribueras till homeless-shelters. I december ska gruppen organisera en julfest för ett hem för kvinnor och barn som tvingats fly sina hem på grund av våld, droger, misshandel och liknande. Vi ska bjuda på mat och ge ut presenter som kommer bestå av vinterkläder eftersom de flesta inte har det. Jag ska försöka vara med och hjälpa till så mycket jag kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...