Happy Halloween!

De senaste veckorna har omgivningen pyntats och dekorerats med allt från pumpor och spindelväv till skelett och gravstenar. Trädgårdar och hus är skrämmande och ger definitivt mina löprundor högre puls. Förra veckan var jag med på ett event i området och skar till min egna pumpa, som nu så vackert pryder vår lilla hall. Jag skäms över att säga det, men jag gillar såna här kommersiella event; även om det I grund och botten bara handlar om att någon ska tjäna pengar, så för det ändå folk samman och det blir en period av glädje, ljus, och umgänge. På ett mörkt och läskigt sätt. I lördags morse cyklade jag in till Lisles torghandel och stan var full av utklädda barn som sprang runt för Trick or Treating med sina föräldrar efter sig. Tydligen hade alla lokala restauranger och kontor fyllt på godisförråden i väntan på barnens besök. Alla såg så glada och förväntansfulla ut!

Jag ville såklart också fira Halloween, så jag drog med mig Mehdi och Sam på äventyr. Vi började med att äta middag på en Marockansk restaurang i Chicago, och enligt marockanen själv så var det ett autentiskt ställe. Middag och te, sen var vi så mätta och nöjda så, och rullade vidare mot downtown. Ute på piren fanns det en Haunted Maze anordnand som vi tog oss genom, och det fyrades av fyrverkerier ut över vattnet. Det blev en spännande och jättetrevlig kväll, rätt annorlunda från de senaste årens Halloweenfirande, men ändå hur bra som helst. Nu när vi är på sista dagen av oktober, börjar vi se fram emot thanksgiving!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...