Stranddagar

Igår kom solen tillsist fram. Vi sprang ut och in mellan regnskurar och solsken för att kunna utnyttja solen till fullo. På morgonen var jag ute och tränade på stranden och därefter hade vi det bara störtmysigt. Hotellet hade på sju de våningen en solterrass med pool och hela köret, så där hängde vi när vi tröttnat på sanden. På kvällen gick vi och köpte glass och tittade i souveniraffärer.
Idag bar det av tidigt på morgonen. Vår vistelse i Virginia Beach hade kommit toll sitt slut och Washington DC kallade. Det är stört hur full bilen är; pappa kom inte ens upp för de branta backarna i parkeringshuset för vi var så baktunga, men på nåt sett kom vi fram till DC. På vägen blev det stopp på både IHOP och Walmart.
Även detta hotell är jättefint och stort. Det ligger väldigt centralt, i ett mysigt område. När vi kom fram och hade packat ur åkte vi till Arlington National Cemetery, en kyrkogård för att hedra den amerikanska militären. Även J. F. Kennedy ligger begravd där. Det var otroligt mäktigt och fint, och tilltalade verkligen min symmetriska OCD-själ.
Efteråt åkte vi till en outlet-mall och shoppade lite. Jag köpte ett par solglasögon från Fossil så jag är nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...