Graduation - Class of 2017

Då var det över. Fyra år av studies för att tillsist få gå över scenen, klädd i min svarta gown och hatt, och motta mitt diplom. Under genrepet på fredagen hade vi övat på hela proceduren och det gick smidigt i lördags när det väl drog igång. Klockan nio marscherade vi in genom en tunnel av professorer som stod redo med kramar och handskakningar för att inta våra platser. Jag satt ungefär mitt i havet av svarta hattar, omringad av folk jag kände. Vi lyssnade på sånger, presidenten och en långrandig talare innan vi äntligen började kallas upp. Det gick i bokstavsordning med Bachelor of Arts och Music Education först, följt av Bachelor of Science där jag ingick. Sist gick masters- och doktorsprogrammen. Det var allt lite pirrigt att gå fram till scenen och sedan höra "Erika Kaspersson, Summa Cum Laude" innan jag fick motta mitt diplom av presidenten.
Efter ceremonin samlades vi simmare med våra familjer och tog bilder. Vi gick även och sa hejdå till våra lärare. Färdigfirade påbörjade vi en stor grillfest med lamm och revben med alla möjliga tillbehör vid campussjön och vi hade det jättetrevligt. Efteråt tog jag med familjen till mitt första alumnievent som bestod av musik och dans. De hade även utlottning av priser och Mehdi vann en madrass som han lyckades byta ut mot en photoram och whiskeyglas.
Det blev en riktigt bra graduation och jag kommer bära med mig minnen från dagen så länge jag lever. Nu när jag nått en annan milestone i livet så är det bara att sadla om och se fram emot äventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...