The dreaded 100-point game

Under tre och ett halv år har vi hört rysarhistorier om det fruktade 100-point game, en utmaning som återkommer vart fjärde år. Nu i veckan var det äntligen dags. Efter ett peptalk med mina nervösa, negativt inställda, lagkompisar drog det igång. Det hela går ut på att alla fick en tid för en 100-sträcka, baserad på personbästa och för varje sekund vi simmade under given tid, fick vi ett poäng. Sen var det bara att simma tills vi uppnått 100 poäng. Varje 100ing var all out, från startpall, och jo simmade i heat. Vi höll på i tre timmar, och de flesta hamnade på 11-12 hundringar. Jag blev klar efter 10. Syran I musklerna var dock inte att leka med...
Hur som helst, det var tufft, men absolut inte så illa som tidigare generationer fått det att låta. Jag tyckte det var kul att äntligen få testa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...