Huskur deluxe

Med endast en och en halv vecka kvar till conference, känns det lite trist att gå och bli förkyld så jag gör allt jag kan för att bli frisk. Som Kirk säger, det gäller att ta tag i problemen på en gång. Sagt och gjort, igår när vi kom hem från tävlingen gick jag igenom varenda huskur jag hört talas om med hjälp av mina internationella vänner. Øystein bjöd på airborne, en amerikansk immunförsvarshöjande, vitamin- och mineralbomb. Lucas gjorde en indisk antiinflammatorisk mix av honung, ingefära och gurkmeja. Vika tipsade om en rysk kur som innefattar en vodkashot med svartpeppar som man ska ta och sedan klä på sig så mycket kläder som möjligt för att svetta ut förkylningen. Jag skippade vodkan, och tog istället ett varmt bad med ett slags svettframkallande, helande salt innan jag klädde mig i dubbla leggins, dubbla strumpor, mjukisbyxor, långärmad t-shirt, två tjocktröjor, halsduk, vantar och en filt. Jag påminde starkt om Michelingubben.
Sedan kokte jag min egna häxbrygd på äppeljuice, färsk ingefära, citron, kanel och honung, som jag drack medan jag åt vitlöksbröd. Dessutom krängde jag en liter gatorade som ska hjälpa mot uttorkning. Slutligen bjöd Mehdi på nån belgisk medicin som ska hjälpa mot förkylningssyptomen. Nu ska jag banne mig bli frisk snabbt, så jag kan avsluta min simkarriär på topp! Om någon känner till nån huskur jag inte testat än, hör av er! Myt eller inte, "everything is mental".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...