Slutspurten

Nu har jag officiellt påbörjat min sista termin på Wingate University (under förutsättning att jag blir godkänd i alla mina kurser haha). Vi har tre veckor kvar till conference, senior meet är på gång, mitt livs sista organiserade morgonträning kommer inträffa imorgon, och jag är två kurser ifrån att ta min marketingexamen. Den här terminen tar jag tre olika kurser, varav två är krav för att graduata. Igår hade jag Marketing Strategy med Professor Brock, så jag vet redan att den kursen kommer vara väldigt krävande. Efter det hade jag franska med en annan lärare än förra terminen. Hoppas det bli bättre i år. Imorse hade jag en managementkurs, som ser ut att bli rätt trist. Men that's it! Egentligen måste man läsa 12 timmar per vecka för att räknas som full-time student, men eftersom det är min sista termin kommer jag undan med bara 9! Det innebär dessutom att jag betalar en fjärdedel av priset, vilket inte går mig emot! Det här har varit en fantastisk men kostsam upplevelse haha.
Annars så har jag fortfarande kvar alla mina jobb. Jag har fått en ny "partner" inom Reslife, eftersom Hollie fick en internship istället, så nu jobbar jag med en baseballkille som heter Kory.
En ny hobbie som jag lagt mig till med, är matlagning. Det beror mestadels på att jag är så in i nordens trött på vår kafeteria, så jag håller mig därifrån så mycket jag kan. Resultatet har blivit väldigt god lasagne, köttfärslimpa, lax med pesto, och eget bröd. Vi får se hur länge intresset håller...

Vika och jag spenderade söndag eftermiddag i Monroe, där vi studerade målningen bakom mig. Det var någon form av community-projekt relaterat till vattenföroreningar i Catawba River. Vi fick gratis kex och vindruvor. 

1 kommentar:

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...