Kanelbullens Dag

Igår började jag mitt nya, nyttiga, sockerfria liv. Inte för att jag nånsin varit speciellt onyttig, men efter att jag sett en film som väldigt detaljerat förklarade sockrets inverkan på kroppen fick jag upp intresset för näringslära. Det intresset varade ungefär till ikväll när Øystein bestämde sig för att baka kanelbullar för att fira Kanelbullens Dag... Jag tog det som en bullfylld kick-off för mitt socker- och snabba kolhydratsprojekt.
Idag har varit en riktigt bra dag. Jag har äntligen fått börja träna igen och der firades med 16x400 klockan 6 imorse. Ska det va, ska det va på riktigt!
Efter lunch hade jag ett möte med vårt career service center, så nu är mitt CV klart och redo för skolsök. Efter eftermiddagsträningen som minsann inte var nådig spenderade jag flera timmar på biblioteket. Jag jobbade på med min hopplösa franska och vi jobbade vidare med vårt simulationsspel.

Nu försöker jag få sockerkicken att lägga sig så jag kan sova. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...