Brussels, here I come!

Ni vet känslan när man hittar nåt man inte visste man ville tills man hittade det, och när man väl insett vad man vill så finns det inget annat man nånsin skulle vilja? Typ så kände jag när jag hittade Brussels School of International Studies. Så när jag idag fick beskedet att jag är antagen till deras mastersprogram, blev jag rätt så, väldigt mycket glad.
De senaste veckorna har jag flängt runt mellan olika möten och lärare för att få till allt jag behöver för att kunna söka, och ansökan skickades in förra torsdagen. Antagningsprocessen gick minsann undan! Så nu ska jag bara börja söka scholarship och förhoppningsvis så flyttat jag till Belgien i september!
Då kan man ju kanske undra om detta har nåt att göra med Mehdi och hans ursprung, och nej det har det inte. Han kommer förmodligen plugga sin masters i USA, vilket kanske känns lite ironiskt. Men jag ser det som en fantastisk möjlighet för mig att få en intressant utbildning på ett av Englands topuniversitet (programmet tillhör University of Kent) med närhet till stora, internationella organisationer såsom EU, FN och NATO, samtidigt som jag får en chans att utveckla min tämligen usla franska.
Så stort tack till mina referenser och deras snälla ord, samt alla som rättat och hjälpt mig med mina skriftliga verk. Livets äventyr fortsätter!

Tänka sig att det var här, i Lilla Strö, som allt började! 

3 kommentarer:

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...