Löpning vs jogging

Jag och pappa hade en intressant diskussion innan idag. Vad är skillnaden mellan löpning och jogging? Som alltid när man har stora filosofiska frågor, anlitade jag min vän google. Svaret jag hittade kan ni läsa nedan...

"För mig är en joggare någon som lufsar runt spåret några gånger i veckan under sommarhalvåret. En löpare är mer målmedveten, har koll på kilometertider och deltar i lopp osv. Joggaren är dessutom ganska långsam, lätt överviktig och har fladdriga shorts och stor t-shirt. Löparen däremot är en skranglig Gunde Svan-typ i tights som flyger fram som en gasell.

(Enligt min definition så kan både en joggare och en löpare säga att de ska ut och springa. Ingen av dem kan dock kalla sig springare för det är väl en benämning på en häst? Om inte annat så låter det ändå inte riktigt klokt.)"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...