Jag gillar att prata

Numera jobbar jag bar två dagar i veckan, så jag kan träna mer, och det känns skönt. Denna veckas två jobbdagar har varit jättekul! Igår höll vi till mitt i International Street Market och nyfiken och social som jag är pratade jag med massor av internationella försäljare. Jag blev kompis med en från Storbritannien som sålde salami och var engagerad i Greenpeace. Sedan snackade jag med en annan som sålde känguruhamburgare. Funderar på att åka till Malmö imorgon och testa en sådan. Jag hängde även med en kvinna från Jehovas vittne. Som ni vet så älskar jag att diskutera med dem, så jag tyckte det var jätteintressant. Hon påstod att människor inte var fullkomliga efter Eva och Adams synd (de hade då varit fullkomliga och haft allt, utom kläder kände jag att jag måste påpeka). Jag påstod att jag inte direkt kände att jag saknade nåt. I alla fall, intressant var det!
Idag har jag haft lika kul! Jag pratar med engelska än svenska om dagarna, för jag träffar BARA turister. Umgicks med en Australiensare idag. Han var jättetrevlig och tyckte absolut att jag skulle åka till Australien. När jag sedan stötte på honom en timme senare hade han köpt en liten studsboll i form av en jordglob åt mig. Hur gulligt är inte det?!?! Han ringade dessutom in vart i Australien jag skulle åka.
Dagens intressantaste var nog ändå två britter som cyklat från England. De skulle hinna till Norge innan det blev för kallt. Riktigt imponerande! De hade all sin packning på cykeln och de levde i tält. Nåt sånt måste jag testa nån gång!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...