Vad ska man göra?

Jag blir så trött. Hur kan det bli så jävla mycket liv för ingenting? Jag blir frustrerad och besviken. Den svenska, heliga avundsjukan är ett gift som skadar både en själv och alla runt omkring. Människor man trodde var ens vänner, och så beter de sig så här... Man får ingenting gratis, man gör sig förtjänt av det man får. Man tjänar på att kämpa hårt och det finns INGA genvägar. Kan folk inte förstå och acceptera det, då tycker jag nästan synd om de personerna... Jag blir ledsen av att höra så mycket skit baserat på avundsjuka och orimliga argument. "Vi lever i den bästa av världar" sa Leibniz, men gör vi verkligen det? Jag gör mitt bästa för att min värld ska bli så bra som möjligt, men jag strävar inte efter att uppnå det genom att göra andra illa.
Vad ska man göra?

3 kommentarer:

  1. Du har så rätt och är så klok, din unga ålder till trots. Jag håller på dig!

    SvaraRadera
  2. Tack Pia! Det känns bra att det än så länge finns några tappra kämpar kvar där hemma!

    SvaraRadera

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...